Eilisessä jutussani kerroin merikotkasta, joka oli Skogbyn ruukissa peuran raadolla. Tänään kävin uudelleen paikalla, mutta kotkapari näytti liitelevän korkealla taivaalla. Lammen ryteikössä olin kuvannut jo pari kertaa pienintä metsäkanalintuamme eli pyytä, joten etenin nytkin hitaasti ja pysähdellen. Ei näkynyt pyitä, mutta samassa huomasin edessäpäin kaksi valkohäntäkaurista, jotka eivät olleet huomanneet minua. Onneksi olin kävellyt tarpeeksi hiljaa, vaikka lumi pyrki narskumaan kenkien alla. Seurasin, kuinka kauriit jyrsivät puiden rungoilta syötävää, kaiketi jäkälää tai muuta vastaavaa. Vaikka kauriit välillä katsoivat suuntaani, ne eivät erottaneet minua, koska olin pukeutunut tummiin vaatteisiin ja takanani oli tuo synkähkö "pyyryteikkö". Enpä muista aiemmin päässeeni kuvaamaan kauriita näin rauhassa luonnossa niiden huomaamatta.  Ruokintapaikoilla niitä tietysti voi kopista kytätä, mutta se on eri asia. Kuvattu 24.2.2011 Hankoniemellä.